Biharko lehiakortasuna eta ongizatea gaur eraikitzen

COVID ondorengo garai hauetan, eskualdeen etorkizuneko lehiakortasuna ekonomia horietako industrietan trantsizio sakonei ekiteko gaitasunak baldintzatuko du, Europar Batasuneko Next Generation programaren aukerez lagunduta eta 2023eko Agendako Garapen Jasangarrirako Helburuak aurrean izanda.

Orkestran uste dugu une egokia dela Euskal Autonomia Erkidegoko lehiakortasuna aztertzeko erabiltzen dugun esparruaren inguruan gogoeta sakona egiteko, baita erronka horien aurrean, gure erkidegoaren abiapuntuaren diagnosia egiteko ere. Horregatik, SPRI Talderaren laguntzarekin Lehiakortasunari buruzko Biltzarrean aurkeztuko dugun Txostenak galdera hauei erantzun nahi die:

• Zein dira Euskal Autonomia Erkidegoko estrategiaren oinarriak? Erkidegoaren azken hamarkadako estrategia eta arrakastaren gakoak aztertu ditugu.
  • Nola gaude lehiakortasunean eta ongizatean? Ongizatearen dimentsioak eta ekonomia eta enpresa emaitzak aztertu ditugu, baita gure lehiakortasunaren palanka nagusiak ere.
  • Lurralde lehiakortasuna neurtzeko orain arte erabili dugun esparrua moldatu dugu. Lehiakortasuna aztertzerakoan, nola jar dezakegu arreta pertsonen ongizatean?

1. Zein dira Euskal Autonomia Erkidegoko estrategiaren oinarriak?

2021 estrategia territorial del pais vasco

Estrategia territorial del País Vasco: aprendizajes y retos para las grandes transiciones

Txosten honetan, azken hamarkadetan Euskal Autonomia Erkidegoak izan duen lurralde estrategiaren ezaugarri nagusiak aztertu ditugu. Azterketa horretatik, epe luzera garapen ekonomiko erresilientea eraiki nahi duten beste lurralde batzuetarako ikaskuntzak atera ditugu. Gainera, COVIDaren ondorengo garai hauetan, EAEk aurrean dituen erronka berrien inguruan ere egin dugu gogoeta.

Txostena ikusi

2. Nola gaude lehiakortasunean eta ongizatean?

Lehiakortasunari buruzko Txostenak aukera ematen digu, urtero, Euskal Autonomia Erkidegoko lehiakortasuna aztertzeko eta erronkak identifikatzeko; joerak, aukerak eta mehatxuak antzemateko; eta eztabaidetan eta erabakiak hartzeko prozesuetan eragiteko.

Datorren azaroaren 24an, Lehiakortasunari buruzko 2021eko Biltzarra izango dugu eta bertan aurkeztuko ditugu Txostenaren ondorio nagusiak. Andrés Rodríguez-Poseren hitzaldia ere izango dugu. Rodríguez-Pose London School of Economicseko (LSEko) Geografia Ekonomikoko katedraduna eta Asturiasko Printzesa Katedrako zuzendaria da.

Ekitaldia Donostiako Kursaalean izango da eta zuzenean jarraitu ahal izango da, streaming bidez. Bi kasuetan, aldez aurretik izena eman behar da.

UPLIFT
Ekitaldia

Lehiakortasunari buruzko biltzarra

2021eko azaroaren 24a  | 16:00etan
 Kursaal (San Sebastián).

+ Informazio

3. Lurralde lehiakortasuna aztertzeko orain arte erabili dugun esparrua moldatu dugu

Orain dela 12 urte, Orkestran lurralde lehiakortasuna aztertzeko esparru bat garatu genuen. Esparru hori erabiliz egin dugu EAEko egoeraren eta bilakaeraren jarraipena. Baina bi arrazoik eraman gaituzte esparru hori sakon aztertzera eta moldatzera.

1. Lurraldeetan lantzen den lehiakortasunak pertsonen ongizatea helburu izango duela ziurtatzeko beharra.
  2. Lehiakortasuna epe laburrera neurtzera mugatu beharrean, epe luzeko ikuspegia eta jasangarritasuna txertatzeko beharra, hiru trantsizioek ekartzen dizkiguten erronkei eta aukerei erantzuteko.

inclusividad conexion internacional

Ediciones anteriores

Aurreko urteetako txostenak

Euskal autonomia erkidegoko lehiakortasunari buruzko txostena

#Beyondcompetitiveness

Oraindik ez al duzu gure bloga ezagutzen? Gure adituen postak aurkituko dituzu bertan, energiaren, gobernantzaren, politika publikoen eta askoz ere gai gehiagoren inguruan.

Posts del blog