Master Universitario en Competitiveness and Innovation - MUCI

Ya está abierto el periodo de inscripción para el curso 2017-2018. ¡Mándanos tu candidatura!

muci@deusto.es
 www.muci.deusto.es

Descripción

El Masters Degree in Competitiveness and Innovation de Deusto Business School, proporciona una formación avanzada para responder a la creciente demanda de profesionales e investigadores para que a través de una visión sistémica y estratégica puedan liderar organizaciones y territorios para hacerlos innovadores y competitivos.

El programa ofrece una formación, tras una primera fase común, que permite a los participantes escoger entre dos modalidades:

• Modalidad profesional: Orientado a formar profesionales para gestionar proyectos estratégicos que permitan mejorar la competitividad de las organizaciones y de los territorios.
  • Modalidad de investigación: Orientado a formarse para abordar trabajos de investigación en el ámbito de la competitividad y de la innovación y realizar su tesis doctoral.

Cuándo

Anualmente, siguiendo el calendario académico. Desde el 19 de septiembre hasta el 31de agosto.

Dónde

Deusto Business School, Universidad de Deusto (Campus de Donostia-San Sebastián).

Tiempo completo y presencial. El Máster se imparte integramente en inglés.

Si quieres saber más sobre qué tipo de estudiantes atrae MUCI, los motivos por los que escogen el programa o sus expectativas, te invitamos a que veas los siguientes vídeos:

James Wilson (Director del Programa)
Amaia Azpiazu (Coordinación del Programa)
muci@deusto.es

Detalles (English)

Participant Profile

Participants in the Master’s Degree in Competitiveness and Innovation come from all over the world and typically have an undergraduate degree in business management or a related degree that contains a focus on management subjects. The diversity of origins and backgrounds of participants is a key strength of the programme, and creates an ideal learning environment for understanding competitiveness and innovation in their territorial and global contexts.

Semester 1 (September-January)

Competitiveness and innovation theories 8 ECTS
Territorial competitiveness and innovation systems 8 ECTS
Business competitiveness and innovation management 8 ECTS
Responsible sustainability and innovation in an interconnected world 6 ECTS

Semester 2 (February-June)

Professional itinerary
Strategic Projects in Competitiveness and Innovation
Change and innovation management 6 ECTS
Value creation 6 ECTS
Internship 12 ECTS
Master's Final Project 6 ECTS
Research Itinerary
First Steps in Competitiveness and Innovation Research
Theories and scientific bases focused on competitiveness and innovation research 12 ECTS
Research methods, and skills on academic research communication 12 ECTS
Master's Final Project 6 ECTS

Fee

Admission requirements

• Degree in Business Management or a related discipline that contains a significant focus on business/management subjects (where applicants have a degree in an unrelated discipline, professional experience with strategic projects in the fields of competitiveness and administration may be considered as relevant, but entry will be conditional on passing the application evaluation by the programme direction).
  • Certification of English language ability to advanced level (C1).

Faculty

Beca Orkestra (English)

Details of the Bursary

This bursary will finance fifty per cent (€5,500 for the 2017-2018 academic year) of the MUCI tuition fee (€11,000). The grant is compatible with a further bursary of €3,500 offered by Deusto Business School and the Vizcaína Aguirre Foundation, to which applicants are also encouraged to apply. Obtaining both grants the student would need only to cover the remaining €2000 of the tuition fees (less than 20% of the cost of the Masters programme).

The successful applicant will be expected to pursue the research itinerary of the Masters programme, and to undertake an internship in Orkestra during the second semester while developing their research itinerary modules and their Masters Final Project. In consultation with the Programme Director they will be expected to identify and pursue a theme for their Masters Final Project that is related to one of Orkestra’s competitiveness/innovation projects. Details of current projects and activity can be found here.

How to apply

To apply for this bursary, candidates should follow the following steps:

• Apply formally to the MUCI programme before 31st May 2017. Details of how to apply can be found here.
  • In the motivation letter submitted with the application form you should explain why you are interested in the research itinerary and make explicit your interest in being considered for the Orkestra bursary.
  • Applications will be evaluated by the Programme Director and Orkestra according to evaluation criteria below, and candidates will be notified by 13th June 2017.

Evaluation criteria

In addition to fulfilling the admission requirements of the masters programme (relevant undergraduate degree, English level, CV, motivation), the following criteria will be taken into account when evaluating candidates for the Orkestra bursary:

• Motivation to undertake research in themes that are relevant to Orkestra’s work
  • Undergraduate grade transcript
  • Relevant experience (CV)

Deadlines

• The candidacy has to be presented before 31 May 2017.
  • The resolution of the grant will be published by 13th June 2017.

Global partners